|
|
|
|
Návštěvy
Celkem:560240
počítadlo ALAWARE.CZ
|
Občas zašátrám rukou v šuplíku a vytáhnu originálku, kterou jsem ještě nikdy nehrál. Tentokrát ruka našátrala hru Prey, která byla vydána v r. 2006. Na 3D first person akční hry moc nejsem, a tak bylo jisté, že to nedohraju. Jen jsem chtěl "ochutnat", o čem to je. Když si vezmu, co jsem z tohoto žánru hrál, tak to byl Doom, Doom 2, Wolfenstein, Duke Nukem 3D, Hexen a pak pecka, na kterou nikdy nezapomenu - UNREAL.
Logicky tedy vzniká otázka, už jsem konečně našel hru, která Unreal překonala?
Vraťme se tedy v čase zpět. Unreal byla ve svém čase hrou, která neběžela na každém počítači. Tato hra znamenala ve své době malou revoluci - jak po stránce grafiky, tak po stránce inteligence nepřátel. Unreal byl vydán v r. 1998 a na jeho vývoji a vydání se podílely společnosti Epic Megagames, Digital Extremes a GT Interactive. Unreal graficky běží na tzv. Unreal Engine 1.0. Toto grafické rozhraní je kompletně naprogramováno v jazyku C++. Unreal bez problémů běží na Windowsech, ale také na Linuxu! Na současných počítačích je svižný a grafika neurazí, naopak, stále překvapuje.
Ale tahounem Unrealu není jen grafika, ale také příběh a hlavně úchvatná hudba.
Po stránce hudby bych Unreal přirovnal k Need for Speed II z r. 1997. Tenkrát hudbu ještě skládali SKLADATELÉ - tj. lidé, kteří to skutečně uměli a dokázali se vcítit do dějového náboje hry. A tak se děje to, že v žádném levelu Unrealu se nenudíte ani herně, a ani hudebně, právě naopak, čekáte, jaká hudba bude hrát teď. Co vás ohromí. kliknout a zobrazit celý článek..... 29.11.2022,17:25
|
| Pokud bych se zamyslel ze svého subjektivního pohledu, které počítačové hry bych doporučoval k zábavě, bral bych v potaz následující faktory:
- hratelnost = zda se hráč u hry skutečně baví a ne stresuje.
- příběh = zda má hra hlavu a patu.
- podněcování fantazie = zda hra nabídne hráči možnost rozvinout svoji fantazii.
- bezporuchovost = spolehlivost chodu hry.
- opakovanost hraní = zda se lze ke hře vrátit bez pocitu, že "podruhé už to bude nuda".
- kompatibilitu = zda lze hrát hru i s odstupem desítek let i třeba na jiné platformě.
- grafika = zda hra nemá divné efekty, zda grafika neurazí.
- šetrnost k počítači = zda hra nedeptá počítač nadměrnými nároky = zkrácení životnosti počítače, zvýšení spotřeby el. energie.
kliknout a zobrazit celý článek..... 11.11.2022,18:19
| Frontier First Encounters je taková moje srdcovka. Recenze na tuto hru je v článku Frontier First Encounters - ANISOTROPIC. Návod v tomto článku je prakticky pro všechny verze této hry, tj. jak standardní verzi, tak Jordanovu verzi, případně i pro různé grafické varianty (Glide, 3dfx). Jednotlivé verze se odlišují parametry lodí a určitých prvků, to je pravda, takže nějaké odlišnosti být mohou. Verze ANISOTROPIC mi sedla tak nějak nejlíp, proto jsem si ji kdysi před deseti lety přeložil do češtiny. kliknout a zobrazit celý článek..... 07.05.2016,21:31
| Kdysi dávno jsem si slíbil, že napíšu recenzi také na hru Baldur's Gate (I), kterou vyrobila firma Bioware, a tak je to tady. Paradoxně jsem se nejprve setkal s dvojkou a teprve potom jsem si po několika letech koupil jedničku. Hru se mi podařilo dohrát až po nějaké době, je opravdu dost rozsáhlá a to jak rozlohou k prozkoumání, tak dialogy a různými texty v knihách, svitcích včetně popisů předmětů. kliknout a zobrazit celý článek..... 24.05.2015,09:36
| Open sourcová hra FreeCiv se objevila někdy kolem roku 1998. V našich končinách jsem se s ní seznámil někdy v roce 2005. Do té doby jsem netušil, že skupina nadšenců vytvořila hru s otevřeným zdrojovým kódem, která se dokáže vyrovnat Civilizaci od Sida Meiera. Otázkou však zůstává, zda je FreeCiv lepší, zda překonává koncept Civilizace nebo jen tupě opisuje? kliknout a zobrazit celý článek..... 01.03.2015,21:58
| O Morrowindu jsem recenzi ještě nenapsal. A tak se pokusím svůj prohřešek napravit, byť nějakých dvanáct let po tom, co Morrowind vyšel. Ostatně, něco jiného je recenze v době vzniku a něco jiného recenze po tolika letech. Vznikl bezpočet pluginů a také vyrostli dva následovníci - Oblivion a Skyrim. kliknout a zobrazit celý článek..... 27.08.2014,19:57
| Morrowind:
+LEVITACE je vynikající, lze létat nad pevninou i mořem, prohánět se ovzduším.
+Datadisk Bloodmoon. Je úžasné stát se vlkodlakem.
+Vylepšování věcí a tvorba kouzel.
+Obrovská variabilita terénu od sněhu, lávu, bažiny, stepi po pláže s mořem. Široký výběr výbavy, zbraní a zbroje. Ohromné množství rostlin a přísad pro alchymistickou výrobu.
+Není to snadná hra jeko Oblivion nebo Skyrim. Nějaký čas trvá, než se postava vypracuje. Zdraví ani mana se neobnovuje automaticky. Také je nutno překonávat velké vzdálenosti bez možnost urychlist přesun.
+Nejlepší pocit při zkoumání neznámých oblastí.
+Ohromné množství úkolů z gild a frakcí + náhodně generované úkoly.
+Jednoznačně nejrozsáhlejší, co se týká příběhu a možností včetně možností modifikace hry.
+Vynikající správa inventáře včetěn obchodování.
+Perfektní příběh.
-Občasné chyby.
-Ve hře není kůň.
-Temní elfové vás nikdy mezi sebe nepřijmou, celou hru jste pro ně "cizinec". :-)
-Minimální dabing, audio je extrémně omezené. Dialogy nejsou namluvené.
+/-Unikátní soubojový systém, blokování úderů probíhá, dokud jste připraveni udeřit zbraní. Nemusíte používat samostatné tlačítko pro blokování úderů. Někomu se to nemusí líbit.
kliknout a zobrazit celý článek..... 10.08.2014,16:04
| Pokud vzpomeneme na starší hru The Elder Scrolls II: DaggerFall, tak udávaná rozloha území činí 99830 km2. Hra DaggerFall obsahuje více jak 15 000 měst a 750 000 NPC. Neznám hru, která by dokázala překonat megalomanství Daggerfallu. kliknout a zobrazit celý článek..... 10.08.2014,15:39
| RPG izometrická počítačová hra Fallout je taková moje srdcovka. Poprvé jsem se s touto hrou setkal v časopisu LEVEL někdy na konci minulého tisíciletí :-). Byla přiložena na CD v demoverzi. Absolutně nezaujala. Říkal jsem si, co je to za blbost. Není to trojrozměrné jako DOOM, není to legrační jako DUKE NUKEM a není to závodní jako Need For Speed II. A už vůbec se to nedá hrát ve dvou lidech na jednom počítači jako například DYNA BLASTER. kliknout a zobrazit celý článek..... 25.05.2014,18:19
| Strategie, která vyšla v roce 2006. Dnes je k sehnání za rozumný peníz. Pokud tuto strategii porovnám s minulými díly, je zde radikální proměna grafika ze 2D na 3D grafiku. Můžete rotovat pohledem kamery a shlížet na své hrdiny z různých úhlů. Rotace je místy až nepříjemná a může být problém se zorientovat, kterým směrem je váš hrad a kde je nepřítel. kliknout a zobrazit celý článek..... 21.12.2013,08:25
| Mohl jsem napsat klasickou recenzi na tuto starou pecku Might and Magic VII: For Blood and Honor z roku 1999, ale nechci.
Jak si bude tato hra stát při porovnání s Morrowindem, který vyšel r. 2001?
Já vím, možná srovnávám nesrovnatelné. Ze série TES mi vyšlo, že nejlepším byl a je Morrowind (viz článek Morrowind versus Oblivion versus Skyrim - porovnání na základě parametrů). Sérii Might and Magic jsem nehodnotil, ale přijde mi, že nejvíce vychytávek (integrovaná minihra Acromage, dynamičtější herní prostředí, možnost hrát za dobro nebo za zlo, vlastní hrad) má právě díl Might and Magic VII. Pokud použiji stejné bodování, jakým jsem hodnotil sérii TES, vyjde lépe MM VII nebo Morrowind?? kliknout a zobrazit celý článek..... 16.12.2013,19:24
| Minecraft je fenomén. Hra, která vypadá jako retro starých oldies dosových 3D pecek, tak opravdu jen vypadá. Ano, je postavena na kostečkovém stylu. Základem světa jsou kostky 1 m x 1 m nebo půlbloky 0,5 m x 1 m. K těmto kostečkám lze přidělat objekty jiných rozměrů jako je např. louč, obraz, dveře, okno. Pointa hry spočívá v tom, že lze z kosteček stavět domy, tunely, hrady, lodě, letadla, auta. Také lze z různých komponent a surovin vyrábět předměty tyto dále používat. Jako je např. pracovní stůl, pec, krumpáč, lopata, meč, motyka. kliknout a zobrazit celý článek..... 16.12.2013,18:05
| Freelancera jsem si tak nějak šetřil. Stejně jako u série ''X'', i zde jsem se bál po něm sáhnout a zahrát. Bude to zklamání? Dosáhnou kvality Freelancera kvalit Frontiera? Bude Frontier překonán? kliknout a zobrazit celý článek..... 05.11.2013,19:42
| Ke dnešnímu dni je to více než 11 let stará počítačová hra. Stáří hry však není podstatné. Sacrifice v překladu do češtiny znamená obětování. Obětoval jsem svůj čas této hře nadarmo nebo se jedná o herní pecku?
Na originálním DVD je nákres podivné příšery s kostěnými prsty. Rozhodl jsem se podívat, zda je hra stejně odporná jako obrázek, který ji má zobrazit. kliknout a zobrazit celý článek..... 05.10.2013,09:03
| Mass Effect 1 se ke mně dostal až teprve nyní. Hra vyšla někdy v roce 2007 a za jeho vytvořením stojí firma Bioware, která je známá např. sérií Baldur's Gate a Neverwinter Nights. Byl jsem docela zvědavý na to, jak si poradila v mixovém žánru RPG/Adventura/Akce ve vesmírném prostředí. kliknout a zobrazit celý článek..... 12.09.2013,06:43
| Údajně v tuto chvíli nejhranější onlinovka světa. Virtuální fantasy svět plný lidí, trpaslíků, orků, elfů a dalších zajímavých potvůrek a potvor, které jsou o to zajímavější, že za mnohými z nich stojí jejich pozemští avataři – hráči, kteří světem WOW žijí a někteří dokonce i umírají... kliknout a zobrazit celý článek..... 26.08.2013,18:29
| Hru X2: The Threat jsem v recenzi docela pěkně strhal. Nicméně, protože si hráči často pochvalují původní Xko, nedalo mi to, a X: Beyond the Frontier jsem si nainstaloval a vyzkoušel. kliknout a zobrazit celý článek..... 05.08.2013,18:12
| Tým Bioware se mezi hráči tradičních RPG her stal legendou. Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment a Fallout jim zajistili věčnou slávu a respekt. Jak se jim vydařila hra Neverwinter nights? kliknout a zobrazit celý článek..... 02.08.2013,06:39
| Poprvé jsem se s Falloutem seznámil někdy r. 1999 v demu, snad z Levelu. Viděl jsem takový styl hry poprvé a přišlo mi to značně ujeté, zvláštní, až bizarní. Nevypadalo to, že by mi tento herní styl nějak zvlášť sednul a také mě to neoslovilo. To už jsem víc zabíral na hru typu Redneck Rampage nebo Doom. kliknout a zobrazit celý článek..... 15.07.2013,06:36
| Jedná se o 3D akční/RPG PC hru s prvky adventury a vlastní dějovou linií, kterou můžete sledovat, ale také nemusíte. Hra nabízí absolutní svobodu pohybu v rámci poměrně dost velkého území 450 čtverečných kilometrů, což je docela síla. Pokud bychom chtěli přirovnat ještě jinou hru rozlohou a svobodou pohybu, potom by to byl zcela jistě Morrowind. Boiling Point se odehrává v přítomnosti, ve světě narkomafie, zločineckých gangů, boji vřící džungle, vládních vojáků, CIA a domorodých indiánů. kliknout a zobrazit celý článek..... 12.07.2013,06:34
| Sacred Plus je počítačová hra Sacred rozšířená o přídavek s názvem ''Plus''. Je to herními servery vychvalovaná gamesa od německé firmy Ascaron, která spatřila světlo herního trhu v roce 2004. Základem hry je izometrické (pohled z výšky a z třetí osoby) ovládání hlavního hrdiny, kterého hráč vybírá celkem ze šesti různých postav (gladiátor, serafa, elf, temný elf, upírka a další). kliknout a zobrazit celý článek..... 04.07.2013,06:43
| X-COM: Apocalypse je třetí díl populární strategické série počítačových her o boji lidstva s ufony od firmy Microprose. Hra vyšla r. 1997. Zatímco v prvním dílu zápasíte s ufony na povrchu planety Země a posléze také Marsu, ve druhém dílu zažíváte boje na souši, na moři a hlavně pod vodou, v tomto třetím dílu bojujete s cizáky v obrovském městě Mega-Primus, abyste se v poslední třetině hry přesunuli do jiné dimenze obývané emzáky. kliknout a zobrazit celý článek..... 03.07.2013,06:38
| Izometrické RPG v tzv. infinity režimu. Podobný styl hraní jako ve hrách Baldur's Gate nebo Planescape Torment.
Pokud jste více na dobrý příběh a pestré dialogy, v Icewind Dale 1 si tohoto příliš neužijete. Hra je založena hlavně na soubojích, nacházení předmětů a jejich prodeji. Přísně sledujete lineární děj, ve kterém jde o to, abyste zachránili Faerun před jakousi záhadnou zlou silou. Prolézáte desítky lokací a vybíjíte stovky nepřátel. Postupně si zvyšujete úroveň, učíte se lepší kouzla. Ovládáte partu šesti dobrodruhů. kliknout a zobrazit celý článek..... 30.06.2013,11:23
| V letech 1999 - 2003 jsem byl velký fanoušek obou časopisů. Časopis SCORE s Andrejem Anastasovem, časopis LEVEL s Rybkou a Herodesem. To byly pro mě legendy v roli redaktorů, kteří uměli psát čtivé recenze. Nejprve jsem kupoval SCORE nebo LEVEL kvůli recenzím a demoverzím na přiložených médiích. Jakmile začaly vycházet plné hry, nastala mánie sledování, co vyjde nového příště. Fallout, WipeOut, Planescape Torment, Might and Magic VI... Díky těmto dvěma časopisům jsem se dostal do kontaktu s herními peckami. Za to díky. kliknout a zobrazit celý článek..... 30.06.2013,10:48
| Pokračovatel simulátoru X: Beyond The Frontier. První část jsem v ruce neměl, ale rozhodl jsem se, že napíšu menší srovnání X2: The Threat s FFE (Frontier First Encounters).
Na X2: The Threat jsem byl velmi natěšený. Recenze na internetu byly více než optimistické, hráči si tuto hru pochvalovali z hlediska příběhu, grafiky, zdařilé simulace a zejména obchodně-strategických možností, které hra nabízí. kliknout a zobrazit celý článek..... 29.06.2013,06:19
|
Počet vypsaných článků na stránce: 25 z celkem 49 článků. | 1 2 |
|
|
|
|
název a sídlo firmy: Josef Nádběla - ALAWARE IČ: 75811511, sídlo: Moravská 617/18, Chropyně Firma je zapsána do živnostenského rejstříku pod názvem 'Josef Nádběla', odkaz zde. Jsme neplátci DPH.
|
|
|
|