Celkem:558356
Tento rok:6562

Úvodní strana  Knižní recenze

J. Douglas Kenyon: Zakázané kapitoly z historie

Kniha od J. Douglase Kenyona se skládá z šesti tématických částí. Každá část je složena z kapitol různých autorů. Jestli dobře počítám, tak ze 40ti kapitol je Douglas Kenyon autorem pouze dvou. To je docela zanedbatelné, že? :-) Nicméně, kniha má z mého pohledu kvalitní obsah do 172 strany z celkových 267 stran. Říkal jsem si, knihu jsem si přečetl a nechám si ji? Odpověď zní ano. Protože hlavní přínos knihy tkví v tom, že popisuje příběh, který nemusí být příliš známý, a to, že v Americe s největší pravděpodobností byli před Kolumbem templářští rytíři.
kliknout a zobrazit celý článek.....
11.02.2024,17:37

Publius Ovidius Naso: Proměny

Knihu Proměny jsem také poměrně dlouho opomíjel. Nicneříkající název mi nepřipadal dostatečně lákavý, abych si obsáhlé dílo prostudoval. Nakonec jsem si pořídil Proměny v českém překladu od Ferdinanda Stieblitze. Část díla jsem prostudoval podrobně, zbylé části, se kterými jsem seznámen z jiných, přesnějších zdrojů (např. Diktysovy Zápisky o válce trojské), jsem prošel letmo.

Hned v Knize první mě zaujal popis planety Země, cituji: "i země má patero pásů. V prostředním z nich jest vedro, i nelze ho obývat lidem; ve dvou vysoký sníh; dvě umístil v obojích středu, smísil tu s chladem žár a dal jim teplotu mírnou."

To je popis, který jasně naznačuje vynikající znalosti starých Římanů. Nejspíš daný částečně mořeplavbou a částečně studiem již v té době (před naším letopočtem) starých cestopisů a map. Tento popis naznačuje, že Římané museli mít povědomí o subarktickém až polárním pásu, což je naprosto úžasné a to s vědomím severní a jižní polokoule!

O těch studených krajích Římané museli vědět víc, protože Ovidius dále zmiňuje, cituji "až v Skythii, v půlnoční kraje Boreás mrazný vpadl, a země protějších končin smáčí věčnými mraky a deštěm vodnatý Auster."
kliknout a zobrazit celý článek.....
31.12.2023,20:46

Kronika Slovanů, Helmond z Bosau

S velkou slávou jsem po roce občasné četby dostudoval Kroniku Slovanů od Helmonda z Bosau. O co jde? Autorem je saský kněz Helmond, který žil ve 12. století, nejspíš v letech 1120 - 1177 n. l. v Bosau na území dnešního německého Šlesvicka-Holštýnska. Komentovat tuto knihu je pro mě mimořádně obtížné... A ke konci četby knihy jsem byl poněkud rozrušen a ve stresu. Obsáhlou předmluvu k dílu napsal český současný profesor, doktor, kandidát věd Jan Klápště, který v podstatě varuje před nesprávným výkladem díla, abychom se nesnažili jej chápat jako zprávu o vyhubení Slovanů, ale cituji - máme toto dílo chápat jako "poměrně složitou výpověď o dějinné křižovatce, na níž farář v Bosau žil." Dále pan Klápště uvádí, že k odhalení smyslu kroniky má vést zacházení s kronikou jako s celkovou prací, nikoli s jejími částmi. Přitom překlad za první republiky z rukou Pavla Papáčka z r. 1925 byl přímo nazván názvem Vyhubení Slovanů pobaltských. Jak to tedy chápat, jak to chápu já?
kliknout a zobrazit celý článek.....
23.12.2023,19:51

Bohové starých Slovanů, Peter Weleslaw Kuzmišín

Kniha od slovenského spisovatele Petera Weleslawa Kuzmišína Bohové starých Slovanů na mě udělala velký dojem. Určitou indicii o kvalitě této knihy dává seznam bibliografie. Sám autor přiznává, že na knize pracoval TŘI roky. V dnešní uspěchané době, kdy se musejí rychle sekat "děngy", je to významné úsilí. Pokud si vzpomínáte na Staré řecké báje a pověsti od Petišky, tak tato kniha by se možná měla jmenovat Staré slovanské báje a pověsti od Kuzmišína. Je prostě perfektní. Je to jedna z mála nových knih, která čtenáře seznamuje se slovanskou mytologií. A jak sám autor uvádí, jak je možné, že velmi dobře známe řeckou nebo římskou mytologii a neznáme slovanskou? Co se, sakra, děje? Kdo nám mlží naši historii a tradice???
kliknout a zobrazit celý článek.....
17.12.2023,10:58

Darwinův omyl, Hans-Joachim Zillmer

Zillmerovy knihy se mi dostaly do rukou cca před třemi lety. Je to důstojný pokračovatel odvážných badatelů jako jsou Erich von Däniken a Zecharia Sitchin. Dílo Darwinův omyl má podtitulek "Archeologické vykopávky dokazují: Lidé a dinosauři žili ve stejné době". A upřímně, po četbě nejen této knihy začínám pochybovat o dogmatech, kterými nás ve škole krmili. V USA to došlo tak daleko, že se ve školní výuce připouští nejen darwinistická, ale také teorie "stvoření". A když to skutečně vezmeme kolem a kolem, dává teorie "stvoření" větší smysl.
kliknout a zobrazit celý článek.....
20.11.2023,20:19

Když papyry promluvily, Anna Swiderková

Kniha od polské autorky Anny Swiderkové (Anna Świderkówna), po které jsem chytnul nejprve dost váhavě, následně jsem při přečtení prvních několika stran zbystřil, abych zbytek knihy dočetl se zvýšenou pozorností. Zaujala.
Dílo pojednává o starém Egyptu, ne až tak starém. O Egyptu pod vládou nejprve Ptolemaiovců a posléze Římanů. O Egyptu předkřesťanském. O Egyptu z pohledu běžných nebo méně běžných lidí svými rolemi v tomto státě.

Autorka čtenáři předložila papyrovou korespondenci, díky které můžeme nahlédnout hluboko jako do lidských srdcí, tak do domácností a všedních starostí. Tehdejší starosti nebyly až tak odlišné od těch dnešních. S několika rozdíly. Společnost byla otrokářská - každá úspěšnější rodina měla nějaké otroky a díky tomu se mnozí majitelé otroků nezabývali pracemi jako třeba uklízení nebo vaření. Existovali dokonce otroci, kteří sloužili jen jako překladatelé nebo třeba pedagogové. Pedagog byl speciálně vyškolený otrok, který pečoval o dítě svého pána. Doprovázel svěřence do školy, učil se s ním.
Dalším odlišným aspektem bylo odlišné státní zřízení. Úřady byly přidělovány podle majetku. Byly to tak zvané LITURGIE. Bohatí lidé nechtěli vykonávat úřad, protože hrozilo, že výkonem úřadu zchudnou. Všude bujel protekcionismus, korupce, kamarádšovství. Časté byly také zlodějny a podvody. Nejvíc lidi utlačovaly daně a různé povinnosti vůči vladaři. A posledním aspektem bylo náboženství. Polyteismus, víra v různé bohy. Ale povinná víra také v boha římského císaře, když si to císař přál. To se potom postavil chrám a přidělil i velekněz.
kliknout a zobrazit celý článek.....
28.11.2022,17:24

Bájná minulost, Mezopotamské mýty, Henrietta McCallová

Kniha se zdá být poměrně tenká, do stovky stránek, ale informačně je natolik hutná, že mi její četba zabrala po chvilkách několik týdnů. Protože se o Mezopotámii zajímám delší dobu, většina mi byla známa, přesto jsem byl oslněn některými novými informacemi, které obohatily můj rozhled.
Autorka Henrietta McCallová je egyptoložka, ale specializuje se také na výzkum mezopotámské literatury. Důležité je, že přímo pracuje s texty v klínovém písmu. Pracuje jako kurátorka Oddělení starověku Blízkého Východu v Britském muzeu.
kliknout a zobrazit celý článek.....
13.11.2022,19:43

Trojská válka, Homérští hrdinové ve vzpomínkách věků, to je nářez!

Několik let jsem si říkal, Hérodotos, Hérodotos, toho jen tak někdo nepřekoná. Na Hérodotových Dějinách mě zaujala jedna věc, jak málo se věnoval Trojské válce. Vždyť Trojská válka byla událostí srovnatelnou s válkou světovou, ostatně tehdy ji za světovou válku považovali. Hérodotos psal své dílo v období řecko-perských válek, takže důvod, proč se Trojské války dotýkal jen okrajově, musel být tehdy zřejmý.
kliknout a zobrazit celý článek.....
18.09.2022,08:20

Recenze knihy: Mýty staré Mezopotámie

Živá díla minulosti. Tak se jmenovala řada knih vydavatelství Odeon, která vycházela v 70. letech 20. století. Tato dnes již vzácná a obtížně sehnatelná kniha obsahuje sumerské, akkadské, chetitské mýty, které byly přeloženy z prastarých hliněných destiček, na kterých byly vyryty klínovým písmem.
kliknout a zobrazit celý článek.....
19.04.2020,15:07

Recenze knihy: Richard D. Evans: Conan a nesmrtelný

Příběh pojednává o Conanovi v shemitském království Damiru, kde plní funkci generála. Díky intrikám dvorního čaroděje Jukuna se dostane do královy nepřízně a je vykázán za hranice království. Ovšem, dřív, než stihne odjet, je zajmut proradným čarodějem, který má s Conanem vlastní plány.
kliknout a zobrazit celý článek.....
22.02.2020,15:21

Recenze knihy: Sam J. Lundwall: Nic pro hrdiny, Bernhard Dobyvatel

Poprvé jsem si přečetl "povídku" Nic pro hrdiny v knize Pozemšťané a Mimozemšťané, což byl soubor vědecko-fantastických povídek. Byla to jednoznačně nejlepší sci-fi povídka, co jsem kdy četl, a že jsem jich četl spousty. Ale je to vlastně opravdu povídka? Její rozsah zahrnuje cca 150 A5 stránek. Je to vlastně normální plnohodnotná kniha.
kliknout a zobrazit celý článek.....
23.01.2020,20:22

Recenze knihy: Frank Joseph: Nové důkazy o Atlantidě

Kniha Franka Josepha byla nakladatelstvím Fontána vydána r. 2005 v počtu 1500 kusů. Je škoda, že se tak vynikající dílo netěší vyššímu zájmu čtenářů, ale holým faktem je, že většina lidí vůbec nečte. Respektive nečtou knihy. Před cca devíti lety jsem poznal vysokoškolsky vzdělaného člověka, který prohlásil, že za celý svůj dosavadní život přečetl jednu jedinou knihu.
kliknout a zobrazit celý článek.....
01.12.2019,12:03

Recenze knihy: Na počátku byl Sumer

Kniha, kterou jsem přečetl, byla vydána v 1. vydání v roce 1966 nakladatelstvím Mladá Fronta Praha. K dnešku má tedy nějakých 53 let. I přes stáří knihy je to kniha, která svým obsahem přesahuje věky. Pojednává totiž o starobylé civilizaci Sumerů. Nevím, jak moc se od daného roku posunuly překlady sumerských destiček, zatím, co mám za různé zdroje v češtině, jsem "převratnější" informace neobjevil. Základní příběhy a údaje, které jsou v knize zmíněny, tedy moc dobře znám, ale neznám nic navíc. I tak je to velmi úchvatné a překvapující. Autor psal knihu z pozice "komunisty", tj. kniha obsahuje pasáže, v níž objevené poznatky autor škatulkuje do marxistické ideologie. Ale to není překvapení, protože všichni víme, že vědec, aby mohl bádat a psát, musí být poplatný době, ve které funguje. A to se týká nejen vědců, ale i učitelů a dalších "státních" povolání, a samozřejmě se to týká nejen komunismu, ale i současného režimu s radikální ideologií neustálé nutnosti ekonomicky a populačně "růst" na úkor všech ostatních potřeb.
kliknout a zobrazit celý článek.....
03.03.2019,10:16

Recenze knihy: Frederik Pohl, Návrat domů

Frederic Pohl je jeden z autorů knihy Obchodníci s vesmírem. Tato kniha pojednává o kontaktu mimozemské civilizace Hakhhli s civilizací pozemskou. Skutečný motiv kontaktu Hakhhli s Pozemšťany je vysvětlen v poslední třetině knihy.
kliknout a zobrazit celý článek.....
08.12.2018,12:20

Recenze knihy: J. M. Roberts, Conan vítězný

Pan Roberts je nástupce, který dosahuje Howardových kvalit. A tato kniha je důkazem. Conanova pirátská loď ztroskotá na severu Vilatejského moře. Bez prostředků, bez meče se ocitá na území severních barbarů. Ochotný kupec Conanovi půjčí meč, štít a jednoduché bronzové brnění. A náš hrdina se může vrhnout to válečné vřavy bojů mezi Cambry, Tormany a Thungijci.
kliknout a zobrazit celý článek.....
08.12.2018,11:49

Nejoblíbenější zábavné knihy

Téma nejoblíbenější zábavné knihy lze rozebírat z mnoha úhlů. Záleží na věku čtenáře, na jeho mentální úrovni, inteligenci, vnímavosti, trpělivosti, slovní zásobě, představivosti... Někteří lidé si nečtou knihy vůbec a zábavné teprve ne. Takovým mohu doporučit ledasco, ale oni si nic z toho nepřečtou. Knihovny i knihkupectví mění skladbu knih, přizpůsobují se nové generaci a změně geopolitického vlivu. Dříve dominovaly knihy tuzemské a východní, nyní dominují knihy tuzemské a západní. Ovšem, vynikající autory najdeme jak doma, tak po celém světě bez ohledu na politickou situaci.
kliknout a zobrazit celý článek.....
03.12.2018,21:01

Prokletí Akkadu

Pravděpodobně sumerský epos, dílo o tragédii, která postihla město Akkad. Stáří eposu bude pravděpodobně více jak 4000 let. Epos popisuje činy krále Náram-Sína, který panoval Akkadské říši ve 23. století před n. l. Obsah je ve své formě poměrně prostý. Je popisována vláda lidského krále Náram-Sína a jeho chyby, které vedly k pádu města Akkad.
kliknout a zobrazit celý článek.....
23.08.2018,21:07

Recenze knihy: John Maddox Roberts, Conan a poklad Pythonu

Od Johna Maddoxe Robertse jsem už několik conanovek četl. Tahle v prvních dvou třetinách nevybočuje z kvality, kterou autor udržuje - to jest perfektní. Dílo vypráví o Conanovi, který se v žoldu aquilonských šlechticů vydává na dalekou výpravu na jih od řeky Zarkheby. A to je pořádně daleko, mimo známou mapu conanovského fantasy světa :-).
kliknout a zobrazit celý článek.....
01.07.2018,13:58

Recenze knihy: Leonard Carpenter, Conan vládce Černé řeky

Tohle byla úplně první kniha od Carpentera, kterou jsem četl. Jakou má kvalitu? Má příběh o Conanovi hlavu a patu? A musím upřímně odpovědět, že ano, kniha je naprosto výborná. Příběh začíná v Kothu, kde Conan pomáhá místnímu vládci Tethrunovi s podmaněním hradu a království. Následně se přesouváme do města Baalur v Shemu, které zasahuje zvláštní mor. Většina obyvatel se nakazí "spánkovým morem", kdy se jim zdají hrůzostrašné sny, jejichž hlavní postavou je nemrtvá, krásná a zvrhlá čarodějka Zeriti. Král a královna požádají Conana, aby vedl výpravu k pramenům řeky Styx a nalezl lék na tento mor ve formě stříbrného lotosu.
kliknout a zobrazit celý článek.....
30.06.2018,21:57

Recenze knihy: Robert Jordan, Conan Ničitel

Kniha Conan Ničitel byla pravděpodobně použita jako předloha pro stejnojmenný film s Arnoldem Schwarzeneggerem. Děj knihy je prakticky totožný s filmovým scénářem, i když obsahuje něco navíc, řekněme nějakých deset procent událostí, které ve filmu vyobrazeny nebyly. Oceňuji také notnou dávku popisů vysvětlujících pozadí kultu spícího boha nebo motiv jednání čaroděje Amon-Rama, který se s Conanem utká v zrcadlové síni svého očarovaného zámku.
kliknout a zobrazit celý článek.....
30.06.2018,16:43

Recenze knihy: Aldous Huxley, Konec civilizace

Knihu jsem četl poprvé někdy před patnácti lety. Z hlediska možného vývoje naší společnosti, do které nezasáhne katastrofa, nedostatek zdrojů, celosvětový konflikt nebo jiný zásadní prvek, bych ji řadil do následujícího seznamu:
1. Orwell: 1984 - prognóza totalitní společnosti, která zakrněla na této planetě.
2. Jefremov: Hodina býka - prognóza vysoce vyvinuté socializované společnosti, která navázala kontakt s dalšími civilizacemi a cestuje do vesmíru, kde kolonizuje planety.
3. Pohl/Kornbluth: Obchodníci s vesmírem - prognóza vyvinuté kapitalistické společnosti, která bere okolní vesmír jako součást byznysu bez skrupulí.
4. Vonnegut: Mechanické piano - prognóza společnosti zakrnělé na této planetě, kde práci lidí nahradí výkonnější stroje. A lidé, jakkoli schopní, mohou pracovat s krumpáčem a nebo jako policista/voják pro potlačování nepokojů "krumpáčů".
5. A konečně tato kniha - Huxley: Konec civilizace - prognóza společnosti zakrnělé na této planetě, kde se lidé odcizí od hodnot svých předků natolik, že pojmy "matka" nebo "otec" jsou téměř neznámými a nebo vysmívanými.

kliknout a zobrazit celý článek.....
15.06.2018,20:01

Recenze knihy: RÁMÁJANA

Jedná se o prastarý indický epos, který má pro Indy obrovskou hodnotu. Jaké je stáří eposu, nikdo neví. Je považován za nejstarší dílo indické literatury. Je to úžasné dílo, které bylo sepsáno někdy ve 3. - 4. př. n. l., traduje se, že se skutečný příběh odehrál o mnoho let dříve. Vzhledem k tomu, že se v eposu vyskytují polobohové a bohové, lze usuzovat, že se příběh odehrál ve věku hrdinů nebo-li v bronzovém věku, tedy mezi lety 1200 př. n. l. - 11 800 př. n. l.
kliknout a zobrazit celý článek.....
13.06.2018,19:12

Recenze knihy: Sitchin, Ztracená kniha Enkiho

Kniha má podtitul "Vzpomínky a proroctví mimozemského boha". Obsah vychází z překladů starodávných destiček pocházejících ze Sumeru, Akkadu, Mezopotámie, Asýrie. Tento překlad pořídil sám autor. Pokud jsem porovnával překlad některých textů s překlady oficiálními, lze říci, že hlavní zápletka byla absolutně shodná. Např. v textu Nářek nad zkázou města Ur, se řeší Zlý vítr, který zničil hlavní města starověkého Sumeru. Zatímco se v komentářích oficiálních překladatelů píše, že Zlý vítr = Gutejci a jiné národy, nicméně tato informace v textu obsažena není, Sitchin píše, že Zlý vítr = zbraň hromadného ničení, která byla použita na zničení kosmodromu, Sodomy, Gomory a dalších starověkých měst. Přiklonit na stranu Sitchina se musím, protože překlady obou stran uvádějí, že před Zlým větrem nešlo se schovat za prahem domu, za zdí, za oknem. Zlý vítr dostihnul smrtí obyvatele, kdekoli se nacházeli. Toto by se rozhodně nedalo říci o Gutejcích. A další věc... Opravdu by starověcí Sumerové byli schopni tvořit metaforu na úrovni Fráni Šrámka??? Nedejte se vysmát! Tenkrát lidé uznávali pravdu a nic než pravdu, protože se obávali trestu bohů, ve které upřímně věřili!
kliknout a zobrazit celý článek.....
03.06.2018,10:03

Recenze knihy: Zecharia Sitchin, Konec dnů

Jedna z posledních knih, ne-li úplně poslední kniha, kterou autor napsal před svou smrtí. Kniha má podnázev Armageddon a proroctví návratu. Jedná se o sedmou a závěrečnou knihu Kronik Země. A upřímně, tahle kniha čtenáři vyrazí dech.
kliknout a zobrazit celý článek.....
01.06.2018,10:25

Recenze knihy: CHRISTOPHER DUNN: Ztracené technologie stavitelů pyramid

Dostala se mi do rukou zajímavá kniha od amerického autora Christophera Dunna. Autor je specialista na výrobní technologie. Při svém výletu do Egypta před několika desítkami let si povšimnul nezvykle dokonalé roviny na prastarých sargofázích ze žuly. Provedl jednoduchá měření a odchylku nenašel. Vrátil se tedy znovu s lepšími měřícími přístroji a zjistil přesnost na 0,025 mm, což je prakticky kosmická přesnost, které užívá americká NASA.
kliknout a zobrazit celý článek.....
01.01.2018,13:09

Počet vypsaných článků na stránce: 25 z celkem 73 článků.
1  2  3
BLOGOVINY
17.12.2023,09:39
Čína dokončila vývoj elektromagnetického děla, čímž v této oblasti technologicky překonala atlantický Západ alias Atlantiďany......
17.12.2023,09:36
Dle Novinky.cz pravděpodobně skončí sklárna v Květné. Sklárna vznikla v r. 1794, přežila habsburky, první světovou, druhou světovou válku, fašisty, komunisty i divoká devadesátá léta. Poslední záchranou firmy může být úvěr od banky.... 82 zaměstnanců dostalo výpověď......
17.12.2023,09:32
Dle Seznamzpravy.cz údajně končí firma Gurmán Sedlnice, která vznikla v r. 1994. Majitel uvádí, že v Česku už podnikat nebude, dává najevo, že v českostátu není zdravé podnikatelské prostředí. Platby za energie vzrostly firmě o 160 %......
17.12.2023,09:28
Idnes.cz uvedl, že v letech 1945 - 1990 prodala belgická katolická církev 30 000 dětí, které odebrala matkám a prodala je do nových rodin. Jedno dítě se prodávalo za 10 000 belgických franků. Cituji: "Biskupové se ohrazují, že finance byly použity na životní náklady či lékařské prohlídky.".....
11.12.2023,13:07
Novinky.cz uvedly, že ruské torpédoborce zakotvily v přístavu hlavního města Filipín - Manily. Filipíny s Ruskem udržují přátelství. Začátkem prosince 2023 ruské lodě kotvily v komunistickém Vietnamu, který je také přítelem Ruska......
11.12.2023,13:03
Novinky.cz uvedly, že francouzské vydavavatelství Editis, konkrétně dceřinná společnost Interforum, čelí protestům zaměstnanců. Tuto společnost tento rok převzala společnost CMI českého miliardáře Křetínského......
09.12.2023,15:06
Novinky.cz uvedly, že mnohá ruská města místo oslav Nového roku pošlou peníze ruské armádě, aby bylo dosaženo vítězství nad Západem. Toto chování připomíná SSSR za druhé světové války, kdy celá země pracovala na vítězství nad Hitlerem a veškeré oslavy byly odloženy na období po válce......
06.12.2023,19:21
Vídeňský Hofburg byl 6.12.2023 zaplaven vodou z vodovodního řadu. Voda zalila nádvoří palácového komplexu, nádvoří Schweizer Hof a částečně náměstí Heldenplatz.Vody vyteklo ohromné množství. Hofburg byl kdysi sídlem habsburského panovníka......
04.12.2023,19:30
Cituji ministra: "Celý západ prochází krizí, kterou bych nazval sociálně ekonomickou...".....
04.12.2023,18:47
Idnes.cz uvedl, že studentky si musí sundávat "kosticové" podprsenky, protože tyto na bezpečnostním skenovacím rámu způsobují falešné poplachy. Cílem univerzity je, že studenti nesmí pronést žádnou elektroniku, aby nemohli "u zkoušek podvádět". Studenti mají problémy s brýlemi. Také brýle spouští falešné poplachy. Veškeré kovové předměty musí uschovat do uzamykatelné skříňky, tedy nejspíš i včetně těch podprsenek. Univerzita navíc prý vyhlásila, že kdo pípne na rámu dvakrát, nebude k testům puštěn......
03.12.2023,10:51
Archeologové objevili dosud neznámý starověký jazyk Kalašmanů, kteří žili na severozápadě Chetitské říše. Jazyk byl zaznamenán na hliněné tabulce za pomocí klínového písma. Chetitská říše totiž zaznamenávala jazyk a kulturní zvyklosti menšin (Luvijci, Palajci, Chattijci, Churrité), které obývaly toto území......
03.12.2023,10:47
V neděli dne 3.12.2023 před 6. hodinou ranní se v České Třebové srazily dva nákladní vlaky. Dva lidé jsou zranění, vykolejeno a zdemolováno je šest vozů......
29.11.2023,18:35
Novinky.cz uvedly, že český ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela usiluje o výjimku na dovoz oceli z Ruska. Cituji: "Český ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela v pondělí uvedl, že věří, že ČR získá výjimku na dovoz ruské oceli.".....
27.11.2023,18:09
U Račiněvsi na Podřipsku byla nalezena mohyla dlouhá 120 m. Lokalita je zhruba na půl cesty mezi Prahou a Ústí nad Labem - nedaleko Říp, přesněji cca pouhé 3 kilometry na západ od Řípu. Celá ta lokalita je tam poměrně zvláštní s velice zajímavými krajinnými markanty. 120 m dlouhá mohyla dokonce s pohřební komorou 5,5 x 2 metry je naprostý unikát. Mohyla je stará 4 - 6 tisíc let (!) a rozhodně nijak nesouvisí s věhlasným azylantem (a v Charvátech zločincem) praotcem Čechem......
27.11.2023,07:09
Dle zprávy Novinky.cz jsou Poláci v šoku nad tím, jak vysoké ceny za potraviny v Čechystánu jsou. Novináři z polského serveru Fakt.pl provedli kontrolní nákupy a nestačili se divit. Za stejný nákup nechali v Čechystánu o 70 % víc peněz než v Polsku. A to je tedy nářez......
26.11.2023,18:22
Ministryně obrany ČR Černochová prohlásila, že už materiálu pro pomoc Ukrajině mnoho nezbývá. Toto prohlášení uvedla v České televizi 26.11.2023. Přitom ukrajinský zástupce a bývalý velvyslanec Ukrajiny Perebyjnis právě v těchto dnech žádá o zvýšenou pomoc, cituji "všechny zbraně, které Ukrajina potřebuje". Skutečně je obtížné pochopit, proč najednou ministryně Černochová odpírá veškerou účinnou pomoc spřátelené a osudem zkoušené zemi. Snad zasáhne a situaci zachrání prezidente Pavel, který před devíti lety v r. 2014 jako náčelník generálního štábu ČR nabízel, že by čeští vojáci mohli být "na hrotu kopí"......
22.11.2023,18:47
Portál Dotyk.cz přinesl informaci, že v některých směrech byl život středověkého nevolníka lepší než život českého zaměstnance. Někdy v 8. a 9. století začali v Evropě ztrácet rolníci své dosavadní svobody a měnili se v nevolníky, kteří musel pracovat na svého pána. Poddaný většinou odváděl jednu třetinu toho, co vypěstoval, svému pánu. Platila se také daň státu a rovněž se odváděl desátek církvi. Na panském poli museli nevolníci odpracovat 18 až 24 dní ročně. V porovnáni se dnešním pracovníkem měl tehdejší nevolník více volného času. Po žních dostal od svého pána 8 týdnů volna. Nemusel robotovat v neděli a o církevních svátků. Dokonce si mohl při práci dát šlofíka a častěji odpočívat, třeba i po svačince a obědě......
22.11.2023,18:45
Náčelník štábu české armády Řehka prohlásil, že česká armáda se připravuje na válku s protivníkem, který disponuje jadernými zbraněmi......
06.11.2023,16:35
Novinky.cz uvedly, že předseda Fiala dokázal prakticky porovnat ceny vybraných potravin v Německu a Česku a zjistil, že v Německu jsou ceny potravin nižší než v Česku. Jako bonus zjistil, že některé potraviny jsou v Německu nejen levnější, ale mají i vyšší hmotnost - tj. obsahují větší množství. Proč to tak je, Fiala nezjistil, ale slíbil, že se na to zkusí zeptat......
04.11.2023,10:40
Ministerstvo vnitra (Vít Rakušan, politická strana STAN) hodlá náborovat zaměstnance z Filipín v počtu 10 300 Filipínců ročně. Z článku na novinkách není patrné, proč náboruje právě ministerstvo vnitra, zda chce posílit ochablé řady policistů nebo bachařů......
04.11.2023,05:34
Nový sekretář generálního ředitelství České televize Igor Němec (bývalý pražský primátor) dle sdělení média Seznamzpravy.cz prohlásil, že Česko není právní stát.

Cituji:
„Nikdo z nás tady není právník, ale myslím si, že nepotřebuju pět vysokých škol, abych na otázku, jestli je u nás právní stát, uměl odpovědět. Odpověď zní jasně: Není,“ uvedl Igor Němec.
.....
04.11.2023,05:25
Dne 3. listopadu 2023 udělil alžírský parlament stoprocentním souhlasným hlasováním alžírskému prezidentu Abdalovi Madžídovi pravomoc vstoupit do konfliktu mezi Izraelem a Palestinou - a to na straně Palestiny proti Izraeli. Alžírská armáda je střední velikosti a poměrně efektivně vyzbrojená. Má 130 000 vojáků v aktivní službě a 150 000 vojáků v záloze. Dle dat z r. 2020 má víc jak 1460 tanků, 1100 dělostřeleckých systémů, 530 protivzdušných systémů, 110 bojových letounů, 40 bitevních vrtulníků, 6 ponorek, 8 velkých hladinových lodí a tisíce kusů další bojové techniky......
02.11.2023,16:45
Dle Idnes.cz se z vynesení rozsudku soudem nad politikem Fujim (politická strana HOP09) dostala na veřejnost jména tří poškozených pradlen, což se nemělo stát.

Zákon zakazuje zveřejňování jmen svým vřelým objetím. No, v Čechystánu se zjevně nic neutají...

.....
02.11.2023,10:39
Novinky.cz uvedly informaci, že brněnským městským soudem byl odsouzen policejní kapitán M. V. k trestu odnětí svobody 4 roky nepodmíněně za zneužití pravomoci úřední osoby, legalizaci výnosů z trestné činnosti, nadržování, zpronevěru a neoprávněný přístup k počítačovému systému. Policejní kapitán se totiž spolčil se zloději automobilů......
01.11.2023,18:47
Česko se rozhodlo poctivě a důkladně pokračovat v namátkových kontrolách na hranicích se Slovenskem a to tak, že prodloužilo termín kontrol o 20 dnů do 22. listopadu 2023.

A pozor ministr vnitra Rak-ušan prohlásil:
Dokud nebude fungovat skutečně účinná ochrana vnější hranice EU, budeme muset dopady nelegální migrace řešit na vnitřní hranicích schengenského prostoru.

Podle tohoto prohlášení tedy EU dostatečně nechrání svou vnější hranici a tudíž lze z toho vyvodit, že v EU není bezpečno, protože sem může nelegálně přicestovat kde kdo a pronést kde co......
29.10.2023,07:05
Prezident Pavel prohlásil, že Česko má na to, aby ve světě hrálo první ligu......
29.10.2023,07:03
Ministryně obrany ČR Černochová požaduje, aby Česko vystoupilo z OSN. Prohlásila, cituji: Stydím se za OSN. Dle mého názoru nemá ČR v organizaci, která fandí teroristům a nerespektuje základní právo na sebeobranu, co pohledávat. Vystupme.".....
28.10.2023,17:01
Tři miliony lidí žijí v Česku na hranici chudoby. Víc jak 660 tisíc lidí má exekuci majetku. V Čechystánu probíhá více jak čtyři miliony exekučních řízení......
28.10.2023,16:59
Prezident Pavel nechtěně praštil dne 28.10.2023 při ceremoniálu vojáka vlajkou do hlavy. Z videa na www.novinky.cz nebylo patrné, že by se vojákovi omluvil. Dělal, jakoby nic a pokračoval v ceremoniálu......
28.10.2023,16:56
Prezidente Pavel jmenoval dne 28.10.2023 16 nových generálů......
Zobrazit všechny blogoviny....