Včera:214
Dnes:166
Online:8

Úvodní strana  Prohlížení článků  Recenze: Smrtící Avalon

Recenze: Smrtící Avalon

Japonsko-polský sci-fi film poprvé představený divákům r. 2001. Obsazení herci není hvězdné, stejně tak ztvárnění snímku je velice odlišné od běžných amerických sci-fi šlágrů podobného ražení.

Smrtící Avalon pojednává o dívce Ash, která patří k nejlepším hráčům 3D akční MMORPG Avalon. Hráč se může připojit prostřednictvím speciálních boxů ala matrixovské náčiní snad kromě jehly do hlavy, místo které má přílbu s mnoha kabelovými vývody. V samotné hře se bojuje moderními zbraněmi, je to jakási nekončící virtuální světová válka, ve které hrají sehrané týmy nebo osamělí bojovníci. Takovým bojovníkem je také Ash.

Větší část filmu je v sépiových barvách, což je nezvyklé zpracování. Vynikající hudba a filozofická pointa je dostatečnou zárukou kvality snímku. Smrtící Avalon není pojat jako ryze akční záležitost, ale více umělecky, kdy je většina důležitých scén podbarvena vážnou hudbou. Oproti zrychlenému (reklamnímu, šotovému) ději v Matrixu je ve Smrtícím Avalonu děj jakoby natažen, místy dokonce zastaven, aby měl divák dostatek času pro vnímání emocí a rozvinutí svých pocitů. Film se nesnaží diváka ohromovat efekty, ale přinutit ho k přemýšlení o smyslu počítačových her a rozvoji virtuální reality v blízké budoucnosti.

Dá se říci, že japonsko - polská spolupráce (režisér Mamoru Oshii) je více než pozitivní. Osobně Smrtící Avalon hodnotím vysoko, protože poskytuje retrospektivní pohled náruživým hráčům a prezentuje pohlcení hrou jako nebezpečnou drogu. Místnosti, ve kterých jsou hráči připojeni, se podobají kobkám a oni se tak dobrovolně stávají vězni, i když se jejich mysl toulá virtuálním prostředím neexistujícího a zdánlivě svobodného světa.

09.11.2012,22:41