Měsíc:152
Včera:222
Dnes:152
Online:3

Úvodní strana  Prohlížení článků  Recenze: Resident Evil

Recenze: Resident Evil

V těchto časech naprosto kultovní "šestilogie" Resident Evil s hlavní postavou Millou Jovovich jako Alicí, která se ocitne v roli bojovnice za očištění  lidstva od tzv. T-viru. Nebudu lhát, první, co jsem udělal, když jsem se v lednu 2020 doslechl o epidemii ve Wuchanu, bylo, že jsem si u žehlení těchto šest dílů přehrál a pečlivě nastudoval.

Mým dalším krokem byl nákup potřebného vybavení včetně roušek, respirátorů, dezinfekce a léků. A to ještě v době, kdy jistý ministr zdravotnictví mluvil v parlamentu, že se k nám virus nedostane a jistá doktorka Rohatá na tiskovce tvrdila, že se u nás bude virus chovat, cituji "jinak". Když jsem v práci pronesl, že již brzy budeme chodit v rouškách a respirátorech, kolega mi na to řekl, že cituji "to by musel být konec světa". No vidíte, a už jsou to téměř DVA ROKY, dosud jsme ty náhubky díky idiotskému přístupu čechistánu, z hub prakticky nesundali.

Ne, nejsem lékař. Jsem obyčejný občan se selským rozumem a snahou přežít časy, jakkoli jsou obtížné k přežití. A tak zatímco jsem si vytvořil tehdy zásobu žrádla na dva měsíce tvrdého lockdownu pro celou mou rodinu, tento ... čechistán mi to kudla ztížil svým debilním přístupem!

Ale zpět k sérii Resident Evil. Na www.csfd.cz je hodnocena poměrně nízko, což je škoda. Ve skutečnosti se jedná o audiovizuální pastvu pro diváka, který je odkojen sérií počítačových her FALLOUT a řeknu na rovinu, že u celé řady scén cítím silnou inspiraci právě z této postapokalyptické počítačové hry. Hudební stránka je natolik skvělá, že poslech filmové písně z legálně drženého dvd oblažuje moji duši a připomíná mi, že sračka jménem koronavirus ještě zdaleka neskončila a pravé peklo teprve začne.

Samotná Alice představuje zaměstnankyni společnosti UMBRELLA, nadnárodní korporace, která má takovou moc, že může ovládat procesy v mnoha státech planety. Nemusíme chodit daleko, i v naší reálné situaci cítíme, že jsou tady společnosti, které mají obdobnou moc. Alice potom říká, že takové společnosti provádějí NELEGÁLNÍ GENETICKÝ VÝZKUM. Výsledkem jsou "biohazard" projekty, které ohrožují celé lidstvo.

Zásadní rozdíl mezi situací Alice ve snímku Resident Evil a naší situaci je ten, že my našeho nepřítele nevidíme tak jasně, jako jej viděla Alice. Tam to byla v prvé řadě korporace UMBRELLA, její zaměstnanci, leckdy geneticky vylepšení a na první pohled znatelní genetičtí mutanti - zombies a různé další genetické produkty této společnosti. Boj proti těmto nepřátelům nabyl jasných a hmatatelných obrysů, neboť T-virus se rozšířil po celé planetě a hrozil vyhladit celé lidstvo. Elity se schovaly do podzemních megavaultů a vyčkávaly, až se tak stane, aby mohly opět osídlit planetu a využívat jejích zdrojů včetně dosaženého technologického pokroku, kteří zajistili peoni svými přesčasy a levnou prací.

V našem světě reálného nepřítele máme problém identifikovat. Je více plíživější, více skrytější, pohybuje se ve stínech a o jeho existenci se vedou spory, které rozdělují lidstvo na více částí. Nejprve to bylo rozdělení na tzv. ROUŠKAŘE a ANTIROUŠKAŘE. Nyní se nám rozdělení trošičku zkomplikovalo vlivem příchodu genetických terapií ve formě tzv. nově redefinovaných vakcín.

Jsou to tedy:
ANTIROUŠKAŘ VAXER
ROUŠKAŘ VAXER
ROUŠKAŘ ANTIVAXER
ANTIROUŠKAŘ ANTIVAXER

Ve filmu Resident Evil si společnost UMBRELLA vytvořila ovladatelné otroky ze svých lidských nepřátel tím, že jim připevnila na hruď jakéhosi robotického pavouka. Jeho odstraněním bylo možno otroka probudit, vrátit jej zpět "mezi lidi".  U nás se tím pavoukem stalo něco jiného ... můžete hádat třikrát ... a odstranit tohoto pavouka (který bude "boostry" nasazován několikrát ročně) je téměř nemožné.

I když bych si velmi přál aby RESIDENT EVIL byl jen fikcí, abych se na tento film podíval, zasmál se a pak si bez roušky či respirátoru vyrazil na nákup nebo do restaurace, moje přání se míjí s realitou. UMBRELLA nad námi rozevřela svůj deštník. A tento deštník začíná přikrývat jednoho každého z nás. Jeden každý z nás přijme pavouka a stane se produktem UMBRELLY. RESIDENT EVIL se přenesl do našeho světa, udělal tak mnohem šikovněji než-li ve filmové fikci. A s jednou ohromnou výhodou - nemáme na své straně žádnou Millu Jovovich, která by uměla rozpoznat nepřítele a udeřit.

Můžeme tedy udělat jen jediné - podrobit se a naučit se své pavouky milovat. Nebo ne?

Snímek Resident Evil rozhodně doporučuji ke shlédnutí a mé hodnocení ne zcela maximální 10/10.
První díl, který obsahoval zárodek celkové vize, jež metaforicky pokrývá dnešní vývoj situace, vznikl v roce 2002.