Celkem:559283
Tento rok:7489

Úvodní strana  Prohlížení článků  Recenze knihy: Karl Edward Wagner: Conan Cesta králů

Recenze knihy: Karl Edward Wagner: Conan Cesta králů

Pravděpodobná jediná kniha o Conanovi z pera Karla Edwarda Wagnera. Autor píše velice čtivě, ale neměl jsem z knihy dobrý pocit a hned vám povím proč. Pokud bych si celý ten děj přenesl do Francie nebo Španělska 18. století, tak by se dalo říct, že je to dobrá kniha, pasující na dané časové období. Ale tato kniha nemá být o francouzské revoluci, ale o Conanovi a prastarém světu před tisíci lety!!!

Autor motá páté přes deváté. Jako oblíbená zbraň mnoha "bojovníků" jsou kordy :-). V knize se vyskytují "revolucionáři" prosazující rozličné ideály jako např. republika, komunismus a další. Chudák Conan. Má co dělat, aby těmto lidem "z budoucnosti" ve své době porozumněl a naštěstí se autor ani nesnaží, aby tomu Conan nějak rozumněl. Ano, je to tak. Pan Wagner prostě vsadil Conana do obdoby francouzské revoluce, přimontoval tam nepřemožitelné kamené válečníky, trochu lidských hyen, chamtivosti, touze po moci a navíc to okořenil kněžkou prastarého kultu Jhebbal Saga.

Tak takhle ne. Takto se psát knihy o Conanovi vážně nemají...

Knihu jsem s určitým sebezapřením dočetl do konce. Na posledních 15% knihy se autor trochu dal dohromady a už se jedná o klasickou fantasy četbu. Ale ostatní... to je popis francouzské nebo španělské revoluce. Conan je tam jaksi návdavkem. Jestli nám chtěl autor představit své filozofické myšlenky, tak se mu to opravdu podařilo. Čtenář, kterému nevadí, že se na mnoha stránkách probírají ideály revoluce, bude nejspíš vděčným čtenářem. Já se přiznám, že mě nezajímají ideály revoluce tam, kde se má nacházet prastarý postatlantidovský krutý svět zákona meče a magie.

Takže trošku úlet a podle toho bude vypadat hodnocení.

Hodnocení: 2/10. Je to hluboce podprůměrná kniha o Conanovi. Pokud bychom Conana přejmenovali na Porthose a našli v knize ještě další tři mušketýry, máme tady krásné pokračování tří mušketýrů a nástupce díla Alexandra Dumase.

Jenomže my jsme chtěli nástupce díla pana Howarda. A to je značný rozdíl, že? :-)

Zde se můžete podívat, co aktuálně nabízí Nakupto.cz z knih o Barbaru Conanovi.

15.02.2016,07:51