Úvodní strana  Prohlížení článků  Recenze filmu: Dva nosáči tankují super

Recenze filmu: Dva nosáči tankují super

Komedie

Západní Německo, 1984, 95 min
Režie: Dieter Pröttel
Scénář: Thomas Gottschalk, Mike Krüger
Kamera: Franz Xaver Lederle
Hrají: Mike Krüger, Thomas Gottschalk, Simone Brahmann, Christian Tramitz, Sonja Tuchmann, Hilda Gobbi, Otto Retzer, Jochen Busse, Michael Gahr, Dagmar Berghoff, Jürgen von der Lippe, Hans Werner Olm, Gudrun Velisek, Kurt Zips, Karl Spiehs, András Fricsay Kali Son

Na německé "dva nosáče" nedám dopustit. Úplně první film, který jsem s německými herci Krügerem a Gottschalkem viděl, byl snímek "Dva nosáči a video". Neskutečný nářez vtipných hlášek a scén. Když si čtu hodnocení komedií se dvěma nosáči na csfd.cz, vyvolává to ve mě údiv. Většina lidí, kteří těmto komediím udělují nízké hodnocení, přiznává, že se "to" dříve líbilo, ale v dospělosti jim tento druh "vtipu" připadá poněkud fádní, povrchní, nudný, nevyvolává úsměv. Čím to může být? Před 30ti lety by se smíchy svíjelo celé kino! ZTRATILI JSME SNAD SMYSL PRO HUMOR???

Zrovna včera jsem uvažoval, čím si zlepšit náladu. Jestli Pierre Richardem (Velký blondýn), Četníky (De Funés) a nebo právě touto komedií. Tato komedie vyhrála a teď nesu následky.

Bolavé svaly od neustávajícího smíchu!

No, ti mi dali.

Film jsem viděl snad už potřetí, ale těm scénkám se nedá od plic nezasmát. Jediné slabé místo ve filmu je chaplinovská scénka s demolicí vozu u benzinky, kde se nebohému řidiči během pěti minut stane ohromné množství "šťastných náhod". Ano, tohle je povrchní. Ale scénka s policisty, kteří ustoupí před neotevřeným kufrem plným fiktivních hadů, úvodní scénka, kde policisté honí lupiče diamantů (zrežírovanou akčností je srovnatelná s těmi nejlepšími hollywoodskými filmy), árijec se stříbrným uchem, tříkolové chopry na klidných silnicích, které vyvolávají závist OBZVLÁŠTĚ v dnešní smradlavé a hektické době, jež s takovou lehkostí překonávají překážky včetně úniku před gangstery, neskutečné zápichy dvou hlavních herců a hlavně tři velice pěkné ženy, z nichž minimálně dvě umí nezvyklé dovednosti (hadí žena a orientální tanec :-)), to si myslím, že stojí za ohodnocení 9/10 bodů.

Je to vynikající komedie a co si budeme povídat, kýčovité prvky se vyskytují prakticky ve všech komediích. Ale tady je něco navíc. Je to ohromný talent dvou hlavních herců Mike Krügera a Thomase Gottschalka. A když si pročítám jejich životopis, je mi úplně jasné, že v USA nebo ve Francii by z nich svého času byly fantastické filmové hvězdy, zatímco v Německu takový vzestup komedie natolik přece nepatřičný na "poválečné" Německo nebyl na pořadu dne. Němci přece komedie neumí. A na to musím říct:

UMÍ - a možná nejlíp ze všech.

Zdroj:
názor autora