Index krize v ČR.
Úvod Hledání On-line hry On-line testy Odkazník Registrace Jak podpořit Blogovník Provozní podmínky Zásady ochrany osobních údajů
 



Návštěvy
Celkem:560983
Tento rok:9189
Měsíc:9189
Včera:297
Dnes:352
Online:3
počítadlo ALAWARE.CZ

Úvodní strana  Prohlížení článků  Recenze: Volkswagen Golf III




Recenze: Volkswagen Golf III

Datum výroby: 1997
Koupeno s najetými kilometry: cca 90 000 km
Cena: 89 000 Kč
Typ: 1.8 55 KW
Palivo: Benzin
Spotřeba: 7-8 l/100 km podle stylu jízdy

Za rok provozu najeto cca 30 000 km.



Pro začátečníky vhodný automobil. Způsob ovládání je podobný jako v klasické škodovce (Favorit, Felicia), ke které má Golf hodně blízko s tím, že kvalita zpracování je na lepší úrovni. Designově povedené auto, které i v dnešní době upoutá pozornost. Navíc většina lidí neví, co si o tomto autu má myslet, protože ho nezná.

Motor a převodovka
Motor je spolehlivý pracant. U tohoto konkrétního typu je zvláštní poměr mezi objemem motoru a jeho výkonem, kdy by byl na místě výkon vyšší. Kdo nechce vyjíždět prudké kopce na 130 km/h, bude spokojený s výkonem. Zvukově je motor řvavější, což není na závadu, dobře se s ním pracuje při řazení převodů + chodci si dají pozor, než by vám vběhli do cesty. Převodovka je pětistupňová a je slabinou tohoto autíčka. Nejen u konkrétního auta, ale také známý referoval, že měl s převodovkou problémy. U takto ojetého auta vyžaduje časté prostřikování olejem (táhla) a občasnou údržbu v servise, jinak se může mírně zadrhávat. Motor není zaplastovaný, což je výhoda. Vůz je  snadno servisovatelný, většina servisů si se standardními závadami umí poradit. Díly pro opravu nejsou drahé.

Pocity řidiče
Řidič má pocit, že je všechno na svém místě. V autě se dobře sedí, dostatek prostoru i pro spolujezdce vpředu i vzadu. Dobrá ovladatelnost i bez posilovače řízení. Pedály mají ideální velikost a rozmístění. Zapínání dálkovek je naopak než třeba ve Fabii a samozřejmě zcela jinak než např. v Renaultu. Páčka se musí přitahovat k sobě, což je zejména o zvyku a někomu to nemusí připadat pohodlné. K autu je problém sehnat český manuál. Volkswagen Golf III na silnici sedí velmi dobře. V zimě auto neselhalo a vydrželo, ani jeden smyk nebo pocit extrémní nejistoty se (narozdíl od Favoritu) nekonal. Samozřejmě hodně záleží na pneumatikách. Velmi prostorný úložný prostor. Zadní sedadla lze sklopit. Minimální agresivita ze strany ostatních řidičů (což se nedá říct v reakci na Favorita nebo Fabii), auto je psychologicky respektované. Nejspíš je to dáno proto, že tento typ negolfáci neznají, a proto si ho nedokáží přiřadit mezi socky nebo bouráky.

Elektronika
V autě je minimum elektroniky. Digitální měřič času a kilometrů, nic víc. Samozřejmě nechybí zapalovač v kombinaci se zásuvkou. Klimatizace na tento typ vozu je zbytečná, ubírá výrazně na výkonosti motoru.

Závady
Za rok používání se vyskytlo několik závad, z nichž dvě byly závažnější (prasklá hadička - porucha řazení na vyšší rychlost, výpadek zapalovacích svíček). Myslím si, že některé závady se vyskytly po špatném zásahu v servise a jednou po natankování nekvalitním benzínem, kdy odešly všechny zapalovací svíčky.

Další závady byly:
- rychle blikající směrovka (v autorizovaném servise osadili špatnou žárovkou)
- cukající brzdy (opět nekvalitní práce servisu - autorizovaného)
- špatné stěrače (snadná výměna)
- ucházející pneumatika (byla původní z bazaru)
- poškozený výfuk a utrhlá hadička chlazení (jednalo se o nekvalitní cestu s výmoly, auto má  nízko podvozek)
- naražený přední plastový lem nárazníku (opět o nerovnost, levně spraveno)

Při provozování vozidla jsem se nesetkal ani tak s problémem nekvality auta (jako to bylo u Škody Favorit), ale zejména s nekvalitou lidí v autorizovaném servise, kteří některé závady opravili špatně a některé nedokázali opravit vůbec. Naopak, po nalezení spolehlivého servismana s domácí dílnou všechny problémy okamžitě padly, auto jezdí v pohodě, brzdy už necukají, žádné výrazné problémy, dokonce i převodovka po promazání servismanem šlape jako hodinky.

Pokud porovnám tento Volkswagen například s Felicií, což by měla být obdobná kategorie, tak Felicie nemá absolutně žádnou šanci, jednoznačně vyhrává Golf III. Je to auto vhodné na zácvik nového a nezkušeného řidiče. Není dobré jezdit s tímto golfíkem po nerovné cestě, problém mu může dělat i příliš vyboulený zpomalovací práh, který je potřeba skrze níže položený plastový nárazník přejíždět opatrně.  Na současné dálnice se Golf III příliš nehodí z důvodu pomalejší akcelerace.


--jun--
09.11.2012,20:35
Počet čtenářů: 0


www.AutomobiloveDily24.cz
název a sídlo firmy: Josef Nádběla - ALAWARE IČ: 75811511,  sídlo: Moravská 617/18, Chropyně
Firma je zapsána do živnostenského rejstříku pod názvem 'Josef Nádběla', odkaz zde.
Jsme neplátci DPH.

Webový systém NÁDBĚLA WEB INFINITY 1.1.21D - Copyright Josef Nádběla - ALAWARE 2020 - Všechna práva vyhrazena.
CSS 3.0, PHP 5.4.20 STRICT (verze PHP na hostingu: 5.4.20), XHTML 1.0 Strict
Odladěno pro Internet Explorer 9-11; Mozilla Firefox 12-57; Opera 11,12; Google Chrome 20-34, Maxthon Cloud Browser v4.0.3.6000.
v