Recenze filmu: Star Trek: Do temnoty

Sci-Fi / Dobrodružný / Akční / Thriller

USA, 2013, 132 min
Režie: J.J. Abrams
Scénář: Roberto Orci, Alex Kurtzman, Damon Lindelof
Kamera: Daniel Mindel
Hudba: Michael Giacchino

Hrají: Chris Pine, Zachary Quinto, Zoe Saldana, Simon Pegg, Anton Yelchin, Karl Urban, John Cho, Benedict Cumberbatch, Bruce Greenwood, Alice Eve, Leonard Nimoy, Peter Weller, Tom Archdeacon, Noel Clarke, Nazneen Contractor, Amanda Foreman, Heather Langenkamp, Nolan North, Nick Tarabay, Beau Billingslea, Hina Khan, Jonathan Dixon, Chris Hemsworth, Aisha Hinds, Jennifer Morrison, Sean Blakemore, Scott Lawrence, Rob Moran, Akiva Goldsman, Bill Hader, Usman Ally, Kellie Cockrell, Jacqueline King, Joseph Gatt, Melissa Paulo

Star Trek je moje oblíbené filmové téma. Jak se mi líbil Star Trek: Do temnoty / Into Darkness? Dozvíte se za okamžik.

Na Star Treku miluji jeho originalitu. Většina filmů nesoucí označení STAR TREK má nějakou originální myšlenku, originální zápletku, něco velice specifického. Ukázalo se, že tento Star Trek z roku 2013 ji nemá. A to je škoda. Ano, pokouší se nějakou zápletku najít, ona tam možná je, ale šíleně špatná. Na začátku filmu mi moje představivost nabídla alternativu, a to, že ten největší zloun utekl do jiné dimenze, kam ho posádka Star Treku bude pronásledovat. Díky spiknutí s Klingony dojde k útoku na planetu Zemi a zničení pozemské flotily lodí. Kapitán Kirk s posádkou v pekelné dimenzi odstraní z ceny Khana a po návratu zamete s Klingonskou přesilou. :-)

Ano, KÉŽ BY TOMU TAK BYLO. To by byl děj. To bylo něco ! Můžu vás zneklidnit, protože tento mistrovský scénář jsem vymyslel já během uplynulých 30ti vteřin a ve filmu ho nenajdete. A tak souslovím "do temnoty" se myslí jen na nějakou osiřelou, téměř opuštěnou klingonskou planetu, kde nic není, jenom pár šutrů.

Takže na rovinu, tento film mi moc nelíbil. Je to vyloženě konzumní záležitost, ke které se hodí buráky, arašídové křupky, brambůrky nebo popcorn. Mlsejte a dívejte se. Když budete mlsat něco hodně dobrého, tak bude film také dobrý. V opačném případě už v polovině děje ucítíte, že to scénárista překombinoval a přehnal a totálně zpackal. Koukatelné to je. Ale není to ono.

Dějově je snímek plný zvratů, které jdou tak rychle po sobě, že divák nedokáže být překvapený. Režisér klade důraz na efektivnost scén, některé dražší scény proto nechávají mnoho mnoho minut na obrazovce, až se to divákovi zajídá. Třeba, když visí Kirk, Scotty a Čechov na zábradlí rozpadající se lodi. To je scéna, která nechce a nechce zmizet. A najednou střih ! Všichni tři aktéři v pohodě běží chodbou. To, jak se dostali z té prekérní situace přece není podstatné !

Vůbec nepřemýšlejte nad tím, jestli děj dává smysl. Já příběhu vůbec nerozumím a to jsem se snažil dávat pozor ! Pochopil jsem, že nějakých sedmdesát mutantů bylo zmražených 300 let a zmutovali je nejspíš ve 20. století a vyslali do vesmíru, kde tito mutanti bojovali s Vulkánci, kteří je nejspíš zmrazili a poslali zpátky domů, na rodnou Zemičku. Tam si je ochočil nějaký admirál a udělal si z nich svoji osobní zmrzlou družinu. Není to velkolepé?

Největší záporňák ve mě budil sympatie, protože vypadal a občas se choval jako klaďas. My jsme se nedozvěděli, proč by to měl být záporňák. Jen proto, že to řekl admirál? Nebo, že si to myslel Kirk?

Ztráta sebeovládání u Vulkánce byla směšná. Tolik filmů si zakládalo na tom, aby nám Vulkánce předvedli jako logické lidské stroje s trochou citů. Ale tento film nám z Vulkánce udělal mlátící bestii a navíc milující pozemskou dívku! Paráda? No, já nevím.

Nu ano. Z děje jsem vám prozradil jen extrémně malou část. Podle hodnocení na csfd.cz se to mnoha lidem líbí. Proč ne? Z objektivního pohledu je to stále nadprůměrný snímek a navíc STAR TREK. Takže za sebe dávám 7 bodů z 10. Je to víc než nadprůměrné, ale přesto cítím zklamání. Čekal jsem víc. Tomuhle Star Treku chybí spousta věcí. Zatímco u jiných STAR TREKů tyto chci vidět kdykoli znovu, tento díl jsem viděl poprvé a naposledy.

23.11.2014,21:54
Počet čtenářů:
Notice: Undefined variable: pristupy1 in /home/www/blogovnik.cz/skripty/php/clanky/clanky.php on line 682